دستاورد| توانمندی یک شرکت دانش‌بنیان در تصفیه شیمیایی روغن استفاده شده

دستاورد| توانمندی یک شرکت دانش‌بنیان در تصفیه شیمیایی روغن استفاده شده


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 92267
فناوران و مهندسان ایرانی یک شرکت دانش‌بنیان به فناوری تصفیه شیمیایی با استانداردهای بین المللی دست یافتند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌ رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، فناوران و مهندسان شرکت دانش‌بنیان کاوشگران صنعتی پارت کیهان که در زمینه ارائه خدمات تصفیه شیمیایی روغن با استانداردهای بین‌المللی فعالیت دارد موفق به دستیابی به فناوری تصفیه فیزیکی روغن ترانس، تصفیه شیمیایی روغن ترانس، سولفورزدایی روغن ترانسفورماتور، وارنیش زدایی روغن توربین، فیلتراسیون روغن توربین و هیدرولیک در محل به صورت آنلاین و آفلاین شدند.

عملیات تصفیه شیمیایی روغن در واقع همان احیا روغن است. تصفیه شیمیایی روغن ترانسفورماتور و تصفیه شیمیایی روغن توربین از رایج‌ترین انواع تصفیه شیمیایی روغن است. نیروگاه سیکل ترکیبی، نیروگاه گازی، پست برق، پست فوق توزیع برق، شرکت برق منطقه‌ای، پالایشگاه، کارخانه‌های فولاد و کارخانه‌های سیمان از مشتری‌های اصلی این فناوری هستند.

بزرگترین نمونه صنعتی سامانه پالایش و احیای روغن های صنعتی یا همان دستگاه تصفیه شیمیایی روغن در سال 1399 برای شرکت توزیع نیروی برق یزد ساخته شد. این دستگاه دارای ظرفیت تصفیه 4000 لیتر بر ساعت به صورت آنلاین و آفلاین است. همچنین سنتز نوع توسعه یافته کاتالیست با قابلیت احیای انواع روغن‌های مستعمل از ویژگی‌های آن است. تصفیه روغن و روانکاری توربین و تجهیزات دوار از دیگر خدمات این دستگاه است.

تصفیه شیمیایی روغن دارای مزیت‌های زیادی نسبت به تعویض روغن است. هزینه کم، جلوگیری از هدر رفتن روغن با انجام بازیافت، عدم نیاز به نگهداری روغن آلوده و حفظ محیط زیست از جمله مزایای تصفیه شیمیایی روغن است.

شرکت دانش بنیان کاوشگران صنعتی پارت کیهان از سال 1386 فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 1399 موفق به کسب مجوز دانش‌بنیان شد. این شرکت با تکیه بر دانش و تخصص فناوران ایرانی در زمینه ارائه خدمات مهندسی و بازرگانی در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاهی و سایرصنایع وابسته و همچنین تولید و بومی‌سازی فناوری‌های نوین و انتقال آن از داخل به خارج از کشور و بالعکس فعالیت می‌کند.

14#

انتهای پیام

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم